1 Mart 2015 Pazar

Yeşil Mercimekli Börek

Mercimekli börek hikayeme hoş geldiniz :)
Geçen hafta yeni doğan bebişimi görmeye gelecek olan misafirlerime hazirladim ve yeşil mercimegi neredeyse hiç tüketmeyen bu grup böreğime bayıldı.
Oncelikle ben de bu tarifi bir televizyon programında gördüğümü belirteyim...
Misafirlerim kalabalik olduğu için ölçüleri çoğalttım. 2 paket (6lı) yufka için kullandığım malzemeler şu şekildeydi;
2 su bardağı yeşil mercimek
2 ader orta boy soğan
2 yemek kaşığı Salça
Baharat olarak da tuz, karabiber ekledim.. bunlar iç malzeme..mercimekleri yumusayimcaya kadar haşladım ve ılımaya bıraktım.
Yufkaların arasına sürmek içinde (ama bir su bardağı kadar arttı) 4 yumurta, 2 su bardağı süt,  2 su bardağı yoğurt,  1 su bardağı zeytinyağı kullandım.

Yufkaları 8e böldüm. 1 kat yufkanin üstüne yukaridaki karisimdan sürüp tekrar bir kat yufkakkapatıp onun da üzerine tekrae karşımdan sürüp 1 yemek kaşığı kadar iç harcından yayıp sandım. Yaklaşık 3 tepsi böreğim oldu,, fırına sürmeden once içine sürdüğüm harçtan uzerine de sürüp susam serpistirdim.200 derecelik fırında fansız 45 dakikayı buldu pişmesi, zamanım kısıtlı olunca diğer tepkileri falıda pişirdim,, doğal olarak daha çabuk oldu :))
Sonuç güzeldi,  2 tanw yiyebildim ne yazık ki:(
En yakın zamanda yine yapacağım çünkü çok lezzetli oldu:)
Tavsiye eserim, BEN YAPTIM!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder